A kutatók szerint azoknál a nőknél, akik sok kávét isznak, sokkal ritkábban alakul ki a mellrák egy bizonyos formája, mint azoknál, akik nem kávéznak. A szakértők ugyanakkor óvatosságra intenek, mivel véleményük szerint a kávénak túl sok negatív mellékhatása lehet, ha nagy mennyiségben fogyasztják.
Minimum napi öt csésze kávé???
A Karolinska Intézet munkatársai kutatásaik során megállapították, hogy amennyiben egy nő napi öt csésze kávénál többet fogyaszt el, úgy felére csökkenhet annak az esélye, hogy a mellrák egyik legagresszívabb formája alakuljon ki nála – írja a Breast Cancer Research.
A rákspecialisták szerint azonban semmiképpen nem szabad rászokniuk a nőknek a kávéra, főleg nem ilyen nagy mennyiségben csak azért, hogy megelőzzék a kór kialakulását. A fekete ital ugyanis negatív hatással lehet a szervezetre, így a szakemberek továbbra is úgy vélik, hogy az egészséges életmód betartása sokkal kívánatosabb megelőzési mód.
A svéd tudósok azonban úgy döntöttek, hogy tovább folytatják a kutatásaikat annak érdekében, hogy pontosan megérthessék, mi az oka annak, hogy a kávé ilyen pozitív hatással lehet az egészségre. A cél az, hogy pontosan meghatározzák azt az összetevőt, amelynek segítségével megelőzhető az agresszív melldaganat kifejlődése.
OrientPress Hírügynökség
| < Előző | Következő > |
|---|
Felhívás!
Közkívánatra 2012. július 13-ai kezdettel újra indul a SOTE által támogatott akkreditált szexuálterapeuta posztgraduális képzés dr. Rusz Edit vezetésével. Jelentkezési határidő: július 1.
Bővebb információ a jelentkezés feltételeiről:
www.ruszedit.com honlapon vagy az OFTEX-en olvasható.
- Blogok
- Fórumok
- Hírhozzászólások
| Friss blogok | |
|---|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Hírhozzászólások |
|---|
|


