Facebook    Twitter    RSS
2012. február 05., vasárnap, Ágota és Ingrid napja van. Holnap Dorottya és Dóra napja lesz
   
Betűméret

Az étcsokoládé jót tesz a várandós nőknek

Az étcsokoládé jót tesz a várandós nőknekNaponta egy falat jó minőségű étcsokoládé egészséges a várandós nőknek és megvédi őket a magas vérnyomás kialakulásától – jelent meg hétfőn egy orvosi tanulmányban.

Az étcsokoládé fogyasztásával 69 százalékkal csökkenthető a terhességi toxémia, a legfőbb terhesség alatti komplikáció amely például olyan kardiovaszkuláris manifesztációkkal jár, mint a magas vérnyomás, ami a terhességek 8 százalékát érinti – nyilatkozta Dr. Elizabeth Triche.

A Yale Egyetem kutatóintézetének, a Yale Center for Perinatal, Pediatric & Environmental Epidemiology-nak társigazgatója társszerzőként közreműködött az 1996-2000 évi, 2291 nőt vizsgáló tanulmányban, ami az Epidemiology folyóirat májusi számában jelent meg.

A tanulmány felmérte a csokoládéban megtalálható vegyület, a teobromin denzitását a szüléskor a köldökzsinórból kivont artériás vérben. A teobromin elsődleges hatása vizeletkiválasztás, miokardiális serkentés és értágulás (vazodilatáció). A csokoládéban található többi anyag, például a a magas vérnyomást csökkentő magnézium, és olyan flavonoidok, amelyek hatásos antioxidánsok – olvasható a tanulmányban.

„Nagyon nehéz számszerűsíteni az önkéntes bevalláson alapuló csokoládé- és kakaófogyasztást, mivel a csokoládétermékek kakaótartalmában jelentős eltérés van. Minél sötétebb a csokoládé, annál jobb. Minél jobban fel van dolgozva, minél zsírosabb és édesebb, annál kevesebb teobromint tartalmaz" – mondta Triche, hozzátéve, hogy a teobromin mennyisége a csokoládéban 0,15 és 0,46 százalék között lehet.

„A várandós nők e csoportjában megfigyeltük, hogy a csokoládéfogyasztás összefüggésben állt a terhességi toxémia alacsonyabb előfordulási esélyével. Ezt a teobromin biomarkerjének köldökzsinór szérumszintje segítségével mértük" – összegezte a tanulmány. „Ez annyi, mint naponta elfogyasztani egy szelet csokoládét” – mondta Triche.

Copyright AFP [2008] / Translation Medipress


Cimkék:


IWIWSatartlapGoogle bookmarkDel.icio.usTwitterLinkter.huvipstart.huFacebookDiggUrlGuru.huBlogter.hu

Hozzászólások  

 
0 #1 Járvás Éva 2009-08-24 13:29
Egészséges csoki, mely nem hízlal és cukorbetegek is fogyaszthatják. A világ legmagasabb antioxidáns tartalmú természetes tápláléka.
szeretemacsokit (pont)hu
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Friss blogok


Friss fórumtémák


Hírhozzászólások


Szexdoktor Hírlevél

Szexdoktor Hírlevél



Szexdoktor.hu

Filozófiánk: A szexualitás életünk meghatározó része. Ha jó, ha rossz, ha nincs. A jobb, egészségesebb és biztonságosabb szexre vágyóknak szól portálunk: szexdoktor.hu
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval

Belépés