A Kaiser Permanente Kutatóintézet nemrég közölt adatai szerint a
terhesség alatt fogyasztott koffein - származzon az kávéból, teából,
üdítőből vagy forró csokoládéból - növeli a vetélés kockázatát. A
tanulmány részletes leírása az 'American Journal of Obstetrics and
Gynecology' című szaklap online verziójában olvasható.
A Kaiser Permanente kutatói 1063 terhes nő adatait vizsgálták meg az 1996 és 1998 közötti időszakból.
A vizsgálatok szerint azoknak a nőknek, akik naponta 200 milligrammnál több koffeint (két bögre kávé, öt pohár üdítő) visznek be a szervezetükbe, kétszer akkora az esélyük a vetélésre, mint azoknak, akik egyáltalán nem fogyasztanak koffeint.
A koffein a méhlepényen keresztül jut el a magzathoz, aki nem képes azt lebontani, hiszen emésztő- és lebontórendszere még fejletlen. A koffein a sejtképződést is befolyásolhatja, valamint a véráramot is lassítja, amely szintén károsítja a magzatot.
A vizsgált adatok szerint az 1063 nőből 172-nél (16,18 százalék) következett be vetélés. 264-en egyáltalán nem fogyasztottak semmiféle koffeintartalmú ételt/italt terhességük alatt. 653-an (60 százalék) napi 0-200, 164-en (15 százalék) pedig ennél is több milligrammnyi koffeint fogyasztottak naponta.
A tanulmány írói szerint ezért a kismamáknak terhességük alatt ajánlatos elkerülni a koffeintartalmú italokat/ételeket, illetve ha nagyon szükségét érzik, akkor is naponta maximum egy csésze kávé engedélyezett.
| < Előző | Következő > |
|---|
Felhívás!
Közkívánatra 2012. július 13-ai kezdettel újra indul a SOTE által támogatott akkreditált szexuálterapeuta posztgraduális képzés dr. Rusz Edit vezetésével. Jelentkezési határidő: július 1.
Bővebb információ a jelentkezés feltételeiről:
www.ruszedit.com honlapon vagy az OFTEX-en olvasható.
- Blogok
- Fórumok
- Hírhozzászólások
| Friss blogok | |
|---|---|
|
| Friss fórumtémák |
|---|
|
| Hírhozzászólások |
|---|
|



Hozzászólások
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.